Bila Perawat bercuti

Seorang perawat saya pernah menasihati saya “kak kena rawat diri sendiri, saya tak boleh rawat kak sebab kak kena berusaha doa sendiri pada Allah, Kak jangan bergantung dengan makhluk bergantunglah dengan Allah”

Saya tak hirau nasihat perawat tersebut dan saya pergi pula berubat 2x seminggu dengan perawat lain

Namun bila bulan ramadhan dan syawal tiba ramai perawat bercuti dan tidak dapat merawat saya

Saya sakit teruk pada 10 hari terakhir ramadhan

Maka saya sedar nasihat perawat saya amatlah berguna

Saya mesti yakin dengan Allah dan rawat diri saya sendiri

Kalau perawat ada Alhamdulillah,¬†namun saya harus berusaha merawat diri sendiri….

Kalau sakit kena sihir macam saya ni, yang seronoknya saya mula membaca Al Quran, inilah hikmah menjadi mangsa sihir, mendekati Allah supaya jin yang batil panas duduk dalam badan saya

Ada orang kata kalau mangsa sihir baca Al Quran bacaan tersebut tidak akan menghalau jin dalam badan sebab jin ikut sama baca Al Quran

Dakwaan ini tidak benar bagi saya, kalau saya baca Al Quran, masuk muka surat keempat saya mula mengantuk kemudian terus tak sedar diri

Oleh itu para mangsa sihir bacalah Al Quran untuk menghalau jin.

Syaitan tak suka apa-apa amalan mendekatkan diri pada Allah Subhana Wa Taala


