Pencinta Allah yang mengkagumkan

As I watched Lauren Booth on television
I saw how deep her love to Allah is
Masya Allah I felt ashamed of myself

There was another lover of Allah Subhana Wa Taala, a chinese man whom I saw at Jaya Jusco
His name is Aliff
I saw him reading a malay newspaper which I thought was odd
So I asked him “Encik Melayu ke?”
He answered “Tak saya cina, saya baca surat khabar ni untuk menambah pengetahuan dalam bahasa Melayu sebab saya mualaf, dan saya ikut kelas agama dalam bahasa Melayu”.
Wajah Aliff amat tenang, sesuatu yang tidak kumiliki.
Maka aku bertanya pada Aliff
Encik bahagia sejak masuk Islam?
Dia mengangguk dan senyum dengan penuh kebahagiaan.

Berbahagialah orang Islam yang mencintai Allah Azza Wa Jalla, rasa tenang dan aman…….sakeenah, RadhiatamMardhia


