Ibubapa beriman

Bilamana Allah Al’Aleem menganugerahkan anak kurang upaya kepada ibubapa beriman yang kaya raya dan dimuliakan rakyat jelata, mereka memuliakan anak tersebut serta membantu anak-anak orang lain yang kurang upaya dengan membuka pusat terapi anak-anak kurang upaya dengan bayaran minima.

Bilamana Allah menganugerahkan anak sempurna kepada ibubapa fasiq lagi munafiq, mereka mendera anak tersebut sampai tidak jadi orang. Macam mana nak jadi orang, dah kau layan macam binatang. kau boleh beli kereta RM400,000 cash tapi kau berkira untuk bayar tuition anak-anak aku RM40 sejam. Kau pukul aku depan anak-anak aku sampai anak-anak aku terencat dalam pelajaran, kau nak berkira. Ya lah anak-anak kau tak pernah pergi tuition tapi aku nak tanya kau, pernah ke kau belasah bini kau depan anak-anak kau? Aku tak pandai macam bini kau pergi bomoh sana sini ambil air jampi penunduk dan pengasih. Dasar tidak diberkati Allah Subhana Wa Taala, buat zalim dengan aku tak pernah sedar diri. I said to my children when you refused to pay for their tuition that you don’t want them to excel. Why don’t you want my children to excel, so that the world can label me as a terrible parent unlike you, right? Alhamdulillah, now my children know how much you don’t care about their studies. RM40 an hour is too much for a millionaire who pays RM400,000 (four hundred thousand ringgit) cash for a stupid car (a display of status and grandiosity). Wow!!!!!!!


