Ustaz Don kata pada Wardina: Bagaimana orang seperti saudari ini boleh wujud di atas muka bumi ini dengan keadaan yang macam-macam orang kata kepada saudari ini

I understand where Wardina is coming from

I respect her stance not to follow blindly.

I also acknowledge and admire Ustaz Don’s humble and humorous approach in disseminating Islam on tv

I believe they can meet and resolve the issues amicably.

But I was wrong.

Ustaz Don did not behave like a preacher who emulates Rasulullah’s akhlaq last night (21/1/14)

I thought he was different but he was rude, sarcastic and condescending towards Wardina.

Kata-kata Ustaz Don pada 21/4/14
————————————————

“………hat depa tu alim hat tara mana pulak dah yang boleh dok kata kepada saya pulak lagu tu…….kot level dia tinggi …….kot tuan-tuan kenai ke sapa yang buat video ni …dia ni ustazah ke ustaz ke? …………semua yang terjadi berpandukan pada video ni dan orang-orang yang buat dia. Jadi macam, sapa dia ni, dia boleh buat lagu tu dok komen, dok kondem, dok kata salah apa semua ni, hat dia ni level mana sebab saya tak boleh kata sebab saya tak alim, hat dia macam mana? WallAhua’lam.

“……kalau nak tanya kena bubuh tanda soal………….”

“Kalau nak tanya kenapa buat perkara yang tak elok?”

“….kepada saudari yang terlibat, yang ramai orang tau, saya minta izin,…..saya bukan nak buruk saya nak sebut saja jangan takut WAllahi jangan takut…… bagaimana orang seperti saudari ini boleh wujud di atas muka bumi ini dengan keadaan yang macam-macam orang kata kepada saudari ini,……………………………………………………………………………………………………………………………..
Bagaimana orang-orang seperti saudari ini boleh wujud di atas muka bumi, dia tak salah sebab memang dia bukan orang alim tapi saya nak sebut sebab apa dia boleh wujud. Tuan-tuan, kerana wujudnya orang-orang seperti begini yang senang-senang mengunjam dan mengatakan perkataan-perkataan yang kesat kepada para alim ulama, maka maruah para alim ulama dimakan…….maruah alim ulama dimakan, maruah alim ulama dinampakkan kata, A lah, orang biasa pun boleh melenting kepada ulama, maka orang-orang beginilah akan wujud untuk makin ramai mengatakan perkara-perkara buruk kepada alim ulama……

He quoted CEO of tv AlHijrah who said “Kepada mereka di luar sana, bertakwalah pada Allah Subhana wa Ta’ala. TV al Hijrah bukanlah tv untuk memecahbelahkan orang, TV Al Hijrah untuk mendatangkan mana bakat-bakat baru, siapa-siapa yang rasa dia boleh mengetengahkan agama, datang….datang……”

CEO TV Al Hijrah, sila buat rancangan menemukan Puan Wardina, Dr Asri Zainul Abidin, Nur Puteri Dayana dan Ustaz Don. The four of them shall present their views in that programme. Sila berlaku adil kepada Puan Wardina yang dikatakan oleh Ustaz Don sebagai seseorang yang mengunjam dan mengatakan perkataan-perkataan yang kesat kepada para alim ulama.

Puan Wardina, kalau ramai orang kata macam-macam pada saudari, bersyukurlah kepada Allah kerana saudari mendapat pahala kerana dicaci. Jangan berhenti menuntut kebenaran dengan menyoal kerana orang yang ikut membabi buta ibarat seseorang yang gagal menggunakan akal yang dikurniakan Allah Subhana Wa Taala.


%d bloggers like this: